اطلاعیه ها

سامانه ثبت نام غیرحضوری برای دریافت امضای الکترونیکی – نظارت سیستمی بر عملکرد دفاتر ثبت نام
5 مرداد 1398

تاکنون به منظور درخواست امضای الکترونیکی می‏ بایست شخص متقاضی با مراجعه به یکی از دفاتر ثبت نام (پیشخوان دولت، اسناد رسمی و مراکز خصوصی)، چندین فرم کاغذی را تکمیل می‌ کرد و پس از ارائه اسناد و مدارک کاغذی منتظر می‏ ماند تا با ورود اطلاعات توسط اپراتور و بررسی چشمی اسناد، پرونده متقاضی تشکیل و تایید گردد و پس از پرداخت وجه، امضای الکترونیکی خود را روی توکن دریافت نماید.
 
با سامانه ثبت نام غیرحضوری که از تاریخ 1398/04/22 راه ‏اندازی شده است:
1. فرآیند دریافت گواهی امضای الکترونیکی که تقریبا 40 دقیقه به طول می ‏انجامید به کمتر از 2 دقیقه کاهش یافته است.
2. به ‏واسطه استعلامات سیستمی، دریافت اسناد کاغذی به طور کامل حذف شده است.
3. پرداخت هزینه به صورت اینترنتی انجام می ‏شود.
 
به منظور نظارت موثر بر عملکرد دفاتر ثبت نام، پس از صدور امضای الکترونیکی و دریافت توکن توسط متقاضی، یک پیامک نظرسنجی برای وی از طریق سامانه ارسال و میزان رضایت وی از خدمات دفتر مربوطه اندازه‏ گیری می ‏شود، بر اساس این نظرسنجی‏ ها دفتر مربوطه مورد تشویق یا جریمه (طبق دستورالعمل مربوط) قرار می‏ گیرد. لذا نظارت از حالت بازرس‏ محور به حالت مشتری ‏محور تبدیل شده و به جای بازرسی موردی، نظرسنجی حول تک ‏تک خدمات ارائه ‏شده به متقاضیان انجام می‏ شود. این نوع نظارت ترکیبی از نظارت سیستمی و جامع و روش جدید جمع‏ سپاری (Crowd Sourcing) است.

تغییر ساختار گواهی ها
23 اردیبهشت 1398

به اطلاع کلیه متقاضیان گواهی امضای دیجیتال می‌رساند از روز دوشنبه مورخ 98/2/23 گواهی های صادر شده توسط این مرکز در ساختار جدید (G3) صادر خواهد شد، مقتضی است سامانه‌هایی که از گواهی های این مرکز استفاده می‌نمایند زنجیره جدید گواهی ها را دریافت و تغییرات لازم را در برنامه های خود اعمال نمایند.

نشست هم اندیشی گسترش بکارگیری امضای دیجیتال
7 مرداد 1397

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نظر دارد نشست هم اندیشی در راستای گسترش بکارگیری امضای دیجیتال و رفع موانع استفاده از آن در روز سه شنبه مورخ 9/5/97 ساعت 10 تا 12 در بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ واقع در محل نمایشگاه بین المللی تهران سالن اصفهان برگزار نماید. لذا از کلیه علاقه مندان دعوت می گردد تا در این نشست حضور بهم رسانند.

افزایش اعتبار از طریق پرداخت آنلاین
28 فروردین 1397

به اطلاع کلیه دفاتر ثبت نام می‌رساند، امکان افزایش اعتبار جهت صدور گواهی از طریق پرداخت آنلاین در پورتال صدور گواهی مرکز میانی عام فراهم شده است. لذا مقتضی است از تاریخ 1397/01/29 کلیه پرداخت ها از این طریق انجام شود. بدین منظور دسترسی به پرداخت آنلاین از طریق منوی "افزایش اعتبار -> پرداخت آنلاین " امکان پذیر می باشد. دریافت فایل راهنمای افزایش اعتبار و پرداخت آنلاین
توجه:
دفاتر باید جهت صدور گواهی برای متقاضیان از اعتبار حساب خود استفاده نموده و هر بار با استفاده از کارت بانکی مربوط به خود اقدام به پرداخت آنلاین نمایند. به هیچ وجه از متقاضیان درخواست کارت بانکی جهت پرداخت آنلاین از طریق پورتال ننمایند. لذا هزینه‌های مربوطه باید توسط سایر روش‌ها (پرداخت نقدی، POS، ...) از متقاضیان اخذ گردد.
درصورت عدم رعایت این نکته، با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

صدور گواهی الکترونیکی در دفاتر پیشخوان دولت
27 آذر 1396

به اطلاع کلیه متقاضیان صدور گواهی می رساند، در مرکز میانی عام امکان صدور گواهی الکترونيکی در دفاتر پیشخوان دولت فراهم گردیده است. لذا متقاضیان می توانند به هریک از دفاتر به منظور صدور و دریافت گواهی مراجعه نمایند.
دریافت لیست دفاتر منتخب

ارتقاء ویندوز
1 مهر 1395

به اطلاع کلیه دفاتر ثبت نام می رساند، به علت وجود مشکلات امنیتی در ویندوز XP و نسخ قدیمی مرورگر Internet Explorer ، جهت اتصال به پورتال صدور گواهی نهایتا تا تاریخ 95/07/30 می بایست ویندوز خود را به ویندوز 7 بروزرسانی کرده و از Internet Explorer نسخه 8 و بالاتر استفاده نمایید. بدیهی است پس از تاریخ فوق الذکر پشتیبانی از ویندوز XP متوقف خواهد شد. ضمنا بایستی تنظیمات مرورگر باتوجه به فایل راهنما در اینجا مجددا صورت پذیرد